Måndag och en ny chans att göra allt som ska göras. Hoppas inga barn är sjuka eller att stormen tar strömmen eller något annat oförutsett händer, vilket det ju alltid gör men såhär måndag morgon känns det ändå som att man kan klara listan:
1, Gå igenom beslut på investeringsstöd från länsstyrelsen.
2, Beställa nya kylar och frysar ( som stödet är till). Vilka ska jag ha??centralkylt?, plug in?, frysvägg eller golvfrys? hur hög och djup ska kylarna vara, hur många hyllor, vilka hyllor?? Tusen beslut att ta bara om kylar och frysar… Men vi ska ju ha dem i en evighet sen så det är bäst att det blir rätt. Tur att jag har specialutbildning i just det, not…
3, Göra offert till Inlandsbanan på vad vi kan erbjuda deras resenärer.
4, Förbereda oss för onsdagens viktiga möte om hur vi ska bli fler i Norråker!
5, Leta tomma hus och vem som äger dem, ringa ägarna och hoppas att de vill sälja sitt hus till någon som vill flytta hit. Vi behöver fler kunder och dagis behöver fler barn!
6, Göra klart årets budget. Räkna ut hur mycket vi ska investera både i butik och våra boenden. Enkelt, är ju både ekonom och byggare, not..

Ja, det var väl det viktigaste jag kom på just nu. Förutom det vanliga, svara på alla mail, öppna all post, svara i telefon och så just det som är huvuduppgiften:

Driva en butik!

Städa, baka, skotta snö, beställa varor, ta emot kunder, vara en bra chef, ha måndagsmöte med personalen, städa boenden, tvätta sängkläder och sist men inte minst ha roligt 🙂 Tur att jag har bra medarbetare!

Bäst att sätta igång!
 Läs hela inlägget »